·
Kementerian berusaha membentuk
bangsa yg bersattu dan saling menerima perbezaan budaya antara kaum.
·
Pihak sekolah berusaha
mengaplikasikan penerapan nilai budaya masyarakat dgn melaksanakan aktiviti
sampingan khususnya melalui aktiviti kokurikulum.
·
Menggalakkan interaksi dalam
kelas sosial. Aktiviti yg dijalankan melibatkan interaksi antara kelas sosial murid.
Scr langsung, proses pembentukan nilai dapat diterapkan kpd murid2.
·
Pelaksanaan aktiviti bahasa
dirancang dgn teliti. Murid akan mengambil bahagian dlm setiap aktiviti yg
dilaksanakan dan mereka akan mula belajar menerima serta menghormati bahasa ibunda
dan dialek kaum lain.
·
Memberi pertimbangan terhadap
aspek perbezaan antara jantina. Aktiviti yg dijalani murid haruslah diberikan
kesedaran dan ingatan terhadap batasan pergaulan dalam jantina yg berlainan.
No comments:
Post a Comment